مجله کالانه

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

شاید تاکنون هنگام خرید گوشی آیفون  اکتیو و نات اکتیو بودن آن به گوشتان خورده است و متوجه تفاوت قیمت بین این دو شده اید.این مبحث برای کاربرانی که قصد خرید گوشی های برند آیفون را دارند،به مسئله بسیار مهمی تبدیل شده است که در این مقاله قصد داریم تمام سوالاتی که درباره این موضوع دارید را برطرف کنیم،تا بتوانید انتخاب و خرید مناسب و بهتری را داشته باشید.

آیفون اکتیو چیست؟

همانطور که می دانید،Active  در واقع یعنی فعال شدن،که این اصطلاح را برای گوشی های آیفونی به کار می برند که تنها فقط یکبار روشن شده اند.این مدل ها اط لحاظ قیمت،قیمت کمتری نسبت به مدل های آکبند دارند و همین موضوع سبب شده تا کاربران فکر کنند که گوشی های اکتیو شده آیفون قبلا از آنها استفاده شده است،اما این چنین نیست در کل گوشی اکتیو یعنی یکبار روشن شده است و بعد از آن دوباره خاموش شده است.

علت اکتیو شدن گوشی آیفون چیست؟

خب اکنون که با اصطلاح اکتیو بودن گوشی آیفون آشنا شدید،شاید برایتان جای سوال باشد که چرا این گوشی ها یکبار روشن می شوند و اصلا چه فایده ای دارد،در ایران به دلیل تحریم بودن و نبود نمایندگی های رسمی اپل این شرکت خدماتی را به کشورمان ارائه نمی دهد و برای اینکه فروشندگان موبایل در ایران این تحریم را دور بزنند حداقل یکبار با آیپی های سایر کشور ها مانند امارات گوشی را روشن می کنند و بعد از راه اندازی های اولیه دوباره آن را خاموش می کنند و وارد بازار ایران می شود.

آیفون نات اکتیو چیست؟

زمانی که گوشی های آیفون به صورت آکبند به دست مشتری می رسد و خودشان اولین نفری هستند که آن را روشن می کنند آیفون اکتیو می گویند.زمانی که گوشی آیفون نات اکتیو باشد به این معناست که گوشی توسط هیچ شخص دیگری روشن نشده و از جعبه هم خارج نشده وبعد از خرید گوشی آیفون فرآیند فعال سازی آن انجام می شود.

تفاوت آیفون اکتیو با نات اکتیو چیست؟

در حال حاضر آیفون اکتیو و نات اکتیو در بازار موبایل ایران تفاوت چندانی ندارند  و فقط در قیمت متفاوت هستند و این علت تفاوت قیمت هم بخاطر این است که آیفون هایی که اکتیو هستند حداقل یکبار برای فرآیند راه اندازی اولیه روشن شده اند و دوباره خاموش شدند ،اما آیفون هایی که نات اکتیو هستند به صورت آکبند به دست مشتری می رسد و توسط خودشان فعال سازی و آنباکس می شو

 

چطور آیفون اکتیو و نات اکتیو را تشخیص دهیم؟

زمانی که گوشی آیفون خود را می خرید شاید بخواهید بررسی کنید مدلی که خریداری کردید اکتیو است یا نات اکتیو،پس از اینکه گوشی را جعبه گشایی کردید باید شناسه IMEI گوشی را در سایت  سایت اپل بررسی کنید.شناسه IMEI   معمولا بر روی جعبه گوشی وجود دارد. اگر پس از وارد کردن شناسه با پیغام Please Active your Iphone مواجه شدید به معنای این است که گوشی شما نات اکتیو می باشد و باید آن را اکتیو کنید.بعد از اینکه متوجه شدید گوشی اکتیو یا نات اکتیو بود شناسه ای که در گوشی و روی جعبه گوشی هست را باهم بررسی کنید ببینید یکسان باشند.

برای اطلاع از شناسه IMEI در گوشی دو روش را می توانید انجام دهید:

  • از تنظیمات گوشی وارد بخش General شوید سپس به بخش About بروید و شناسه نوشته شده را بردارید.
  • با شماره گیری *#06# کدی ظاهر می شود که همان شناسه IMEI گوشی می باشد.

اگر گوشی آیفون شما اکتیو باشد با صفحه ای رو به رو می شوید که اطلاعاتی همچون تاریخ گارانتی و پشتیبانی گوشی و.. نشان می دهد.در قسمت Reapirs And Services Coverage هم میتوانید تاریخ تمام شدن گارانتی اپل را مشاهده کنید.

آیفون اکتیو بهتر است یا نات اکتیو؟

تا اینجا باید با تفاوت آیفون های اکتیو و نات اکتیو آشنا شده باشید،اما شاید هنوز هم نمی دانید که کدام گزینه بهتری برای خرید است.آیفون های اکتیو در واقع فقط برای اینکه تحریم را دور بزنند یکبار روشن شدند و وارد بازار شدند،اما خب باز هم کاربران نمی دانند که این گوشی چند ساعت کار کرده و چه مدت  از آن استفاده شده است.اگر فردی ریسک پذیر نیستید ما به شما آیفون نات کتیو را پیشنهاد می کنیم چرا که مطمئن هستید این گوشی از ابتدا دست شما بوده و توسط خودتان هم فعال شده است.اگر به تفاوت قیمت بین این دو مدل اهمیت نمی دهید قطعا باید سمت آیفون نات اکتیو بروید در غیر اینصورت  گزینه مناسب برای خرید آیفون اکتیو خواهد بود.

چطور تاریخ فعال سازی گوشی آیفون را پیدا کنیم؟

زمانی که شما گوشی را فعال کردید و اپل آیدی خود را وارد کردید ،برای اینکه متوجه شوید تاریخ فعال شدن گوشی با تاریخ خرید گوشی مطابقت دارد باید ابتدا به سایت mysupport.apple.com بروید و اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از آن صفحه ای را مشاهده می کنید که تمام دستگاه متصل به اپل آیدی شما را نشان می دهد.از میان گوشی های موجود،آِفون مدل خودتان را پیدا کنید تا تاریخ  فعال سازی و خرید آیفون را مشاهده کنید.اگر با هم مطابق باشند می توانید از نات اکتیو بودن و عدم استفاده از آن اطمینان حاصل کنید.

به این نکته دقت کنید که تاریه هرید در مورد آیفون ها از زمان روشن شدن گوشی و اکتیو شدن دستگاه محاسبه می شود،بنابراین اگر تاریخی قبل از آن باشد یعنی گوشی یکبار روشن و فعال سازی شده است.

آیا گوشی های اندروید هم اکتیو و نات اکتیو دارند؟

همانطور که می دانید تمام گوشی ها از خارج کشور وارد می شوند و باید در کشور های دیگر فرستاده شوند تا در ایران مشخص نشود بارگیری شده است و مشکل تحریم داشته باشند.

اکثر شرکت هایی که گوشی های اندرویدی را به ایران می فرستند ابتدا گوشی را یکبار روشن می  کنند و بعد وارد بازار موبایل ایران می شوند تا تحریم هارا دور بزنند.همجنین این امکان وجود دارد که کاربران استعلام اصالت بگیرند و کد فعال سازی داشته باشند همین نشان دهنده این است که گوشی از نظر اکتیو بودن مشکلی ندارد.


در این مقاله به بررسی گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون و تفاوت بین این دو حالت پرداختیم اگر قصد خرید لوازم جانبی اپل را دارید می توانید به این دسته بندی از سایت کالانه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *