مجله کالانه

رجیستری ایفون ۱۴ شروع شد؟

رجیستر ایفون 14 شروع شد؟

رجیستری ایفون ۱۴ شروع شد؟

آیفون 14 آخرین پرچمدار شرکت اپل از زمان معرفی آن تا به امروز حواشی زیادی را در کشور جمهوری اسلامی در ارتباط با رجستری خود داشته است. این گوشی که در ابتدا حتی قبل از ورود آن به ایران زمزه های رجیستر نشدن آن به گوش می رسید. تا به امروز که حدودا 9 ماه از معرفی آن گذشته است همچنان رجیستر نشده است.

شایعات رجیستر نشدن آیفون 14

این گوشی در ابتدا با شایعاتی همچون عدم رجیستر شدن آیفون 14 به علت وجود آنتن ماهواره ای در این گوشی مواجه بود.

بعد از مدتی شایعه ی عدم رجیستری این گوشی به دستور امام جمعه مشهد پخش شد، به این صورت که این گوشی در تمام کشور رجیستر می شود و فقط در شهر مشهد رجیستر نخواهد شد!

به همین شکل شایعات زیادی در مورد عدم رجیستری این گوشی پخش شد که علت اصلی آن عدم شفافیت مسئولین می باشد که جواب درستی به خبرنگاران در این باره ندادند.

آیفون 14 رجیستر نمی شود

پس از مدتی و ورود این گوشی به کشور مسئولین به طور شفاف اعلام کردند که آیفون 14 رجیستر نمی شود. این خبر درحالی پخش شد که این گوشی با قیمتی در حدود 68 ملیون تومان در مدتی که دلار در محدوده 40 هزار تومن بود، که بلافاصله پس از پخش این خبر قیمت این گوشی کاهش شدیدی پیدا کرد و بسیاری از افراد از خرید این گوشی منصرف شدند.

رجیستری ایفون ۱۴ مسافری

رجیستری آیفون 14 تا به امروز فقط به صورت مسافری قابل انجام می باشد. به این صورت که اگر شما گوشی آیفون 14 خود را به صورت مسافری وارد کشور کرده باشید و آن را در هنگام ورود به کشور در گمرک ثبت کرده باشید می توانید به مدت یک ماه از آنتن گوشی خود استفاده کنید. پس از گذشت یک ماه آنتن شما غیر فعال می شود.

البته ترفند ها و روش هایی نیز وجود دارد که می توانید آنتن گوشی خود را برگردانید.

چرا آیفون 14 رجیستر نمی شود؟

منطقی ترین دلیلی که می توان برای رجیستر نشدن آیفون 14 در نظر گرفت را می توان این شایعات را نظر گرفت که همچنان هم به صورت رسمی اعلام نشده است. با این حال شایعاتی مبنی بر عدم واردات گوشی های بالای 600 دلار وجود دارد اما گوشی هایی همچون s23 ultra که قیمتی بالاتر از 600 دلار دارند مدت هاست وارد بازار شده اند و رجیستر نیز شده اند. اما بحث رجیستر نشدن گوشی های آیفون همچنان داستان ها و حواشی زیادی دارند.

پس از گذشت 6 ماه از ورود آیفون 14 به ایران به صورت قاچاقی در اسفند 1402 قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود تلفن همراه با نام تجاری آیفون از مدل های 13 به بعد وضع شد که همین موضوع سبب عدم رجیستری آیفون 14 در جمهوری اسلامی شد.

نوسان قیمت آیفون 14 و 13 با اخبار رجیستری آیفون 14

نوسان قیمتی آیفون 14 و 13 علاوه بر تاثیر قیمت دلار با اخبار رجیستری گوشی آیفون 14 نیز بسیار بالا و پایین شد بگونه ای که گوشی آیفون  14 پرو رنج قیمتی بین 37 ملیون تومان تا 101 ملیون تومان را در بازه زمانی 8 ماه گذشته تجربه کرده است به همین صورت آیفون 13 نیز قیمت های مختلفی را با اخبار رجیستری آیفون 14 تجربه کرده است که در برخی موارد قیمت آیفون 13 پرو مکس از آیفون 14 پرو مکس بیشتر شد؛ گوشی آیفون 13 پرو نیز در این مدت بازه قیمتی 37 ملیون تومن تا 126 ملیون تومان را تجربه کرده است.

دور زدن رجیستری آیفون 14

بعضي از سايت‌ها روش‌های مختلفي براي بازگشت آنتن آيفون 14 پيشنهاد داده‌اند كه شامل تغيير حالت شبكه، خروج از حالت پرواز، درآوردن سيم كارت و شماره‌گيري كدهاي خاص است. اما اين روش‌ها بازگشت آنتن آيفون 14 را به صورت 100 درصدي تضمين نمي‌كند و ممكن است در شرايط خاص مثل وارد شدن به تونل‌ها، آسانسور و هر محيطي كه آنتن ضعيفي داشته باشد، گوشي شما را No Service كند.

ایا ایفون ۱۴ رجیستر میشود؟

در اوایل تیر ماه هستیم که این مقاله را منتشر می کنیم، تصاویری از آیفون 15 به صورت غیر رسمی منتشر شده است و همچنین برخی از مشخصات این گوشی نیز لو رفته که همه به صورت شایعه می باشد، با این حال حدود 2 ماه دیگر آیفون 15 معرفی خواهد شد اما همچننان خبری از رجیستری آیفون 14 در جمهوری اسلامی نیست!

با این حال شایعات زیادی مبنی بر رجیستر شدن و یا رجیستر نشدن آیفون 14 هر روز و هر هفته به گوش می رسد که در این باره همین الان که این مقاله را می نویسیم بسیاری از موبایل فروشان رجیستر شدن آیفون 14 را قطعی می داند و می گویند به احتمال 90 درصد این گوشی رجیستر می شود. اما با چه قیمتی؟ 2 ماه دیگر گوشی آیفون 15 معرفی و به بازار عرضه می شود. مسئولین جمهوری اسلامی با بی لیاقتی تمام کشور را عملا 1 سال از دنیا عقب انداخته اند.

هزینه رجیستری آیفون 14

حدود یک هفته گذشته هزینه رجیستری گوشی های بالای 600 دلار به طور عجیبی افزایش یافت. برخی بر این باورند که این افزایش قیمت برای آماده کردن گوشی آیفون 14 برای رجیستر شدن است. هزینه رجیستری آیفون 13 پرو مکس از 10 ملیون تومان به 20 ملیون تومان افزایش یافت. با این حال هزینه رجیستری آیفون 14 بطور دقیق مشخص نمی باشد. و تا اعلام رسمی سامانه همتا تمامی قیمت های اعلام شده برای هزینه رجیستری آیفون 14 حدودی و تخمینی می باشد.

برای اینکه هزینه رجیستری این گوشی ها را در نظر داشته باشید می توانید نرخ رجیستری آیفون 13 را در نظر بگیرید که کمی قیمت رجیستری این گوشی ها بالاتر خواهد بود.

وضعیت آنتن های آیفون 14 چگونه است؟

طبق گزارش کاربران بسیاری از افرادی که به صورت مسافری گوشی های خود را ثبت گمرک و سامانه همتا کرده اند بعد از گذشت چندین ماه همچنان آنتن این گوشی ها فعال می باشد ولی برخی کاربران نیز پس از یک ماه استفاده از گوشی خود آنتن گوشی‌شان غیر فعال می شود.

جمع بندی رجیستری ایفون 14

آیفون 14 تا به امروز همچنان رجیستری نمی شود و هیچ خبر رسمی مبنی بر رجیستر شدن آن نیز وجود ندارد با این حال امیدواریم در آینده اخبار مثبتی از رجیستری آیفون 14 به گوش برسد.

اگر شما نیز در این زمینه راهکار و یا روشی را سراغ دارید در بخش کامنت ها برای ما بنویسید. همچنین شما می توانید در بخش نظرات این مقاله از تجربیات خود در این زمینه برای ما یادداشت کنید.

اگر گوشی آیفون 14 برای خود خریداری کرده اید از این صفحه می توانید لوازم جانبی آیفون 14 را برای خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *