مجله کالانه

معرفی بهترین برند گلس ضد ضربه

گلس ضد ضربه

بهترین گلس ضد ضربه برای موبایل

زمانی که شما یک گوشی،با صرف هزینه زیاد می خرید شاید با یک ضربه از ارزش آن گوشی کاسته شود و بخاطر سهل انگاری شما در اثر ضربه به زمین صفحه نمایش آن آسیب ببیند که باید هزینه زیادی را صرف تعمیر کردن آن پرداخت کنید.ما در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات بیشتری را در زمینه بهترین محافظ صفحه نمایش یا اصطلاحا گلس گوشی که ضد ضربه هستند، آشنا کنیم تا مدل مناسبی را برای گوشی خود بخرید و با خصوصیت هر یک از گلس های ضد ضربه آشنا بشید.

انواع گلس های ضد ضربه برای موبایل

  • گلس Privacy موبایل:

همانطور که از نام این گلس مشخص است از حریم خصوصی شما به خوبی محافظت می کند.گلس پرایوسی به دلیل داشتن خاصیت نانو جامد سبب می شود که مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه داشته باشد و از آسیب دیدن گوشی شما در برابر ضربه محافظت کند.

عملکرد این گلس به این صورت است که مانع بازتاب نور  می شود و از طرفی زاویه دید صفحه نمایش گوشی را محدود می کنند به طوری که فقط فردی می تواند صفحه نمایش گوشی را ببند که رو به روی صفحه نمایش موبایل باشند و افرادی که کنار شما نشستند نمی توانند صفحه نمایش گوشی شما را ببینند.

گلس Privacy موبایل
  • گلس سرامیکی موبایل:

اگر بخواهیم منعطف ترین مدل گلس را برای گوشی بگوییم،قطعا گلس سرامیکی است چرا که به راحتی در دست خم می شود و دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود و همین نشان دهنده ضد ضربه بودن این نوع گلس است.هنگامی که شما این گلس را بر روی گوشی خود نصب می کنید،اصلا صفحه دچار خط و خش نمی شود و علاوه بر آن دارای شفافیت بالا است به طوری که وضوح صفحه در گلس های سرامیکی بسیار زیاد است،این گلس در واقع ضد چربی است که سبب می شود هیچ رد اثر انگشتی بر روی آن باقی نماند.

گلس سرامیکی موبایل
  • گلس سیلیکونی موبایل:

داشتن ضخامت بسیار پایین برای یک گلس مزیت محسوب می شود که باعث می شود هیچ تاخیر و تداخلی را هنگام لمس ایجاد نکند.گلس های سیلیکونی به علت داشتن خاصیت ضد ضربه بودن،ضد لغزش بودن و نماندن جای اثر انگشت در بازار لوازم جانبی موبایل پر طرفدار باشند و تجربه کاربری خوبی را هنگام استفاده از موبایل به شما بدهند.

گلس سیلیکونی موبایل
  • گلس های حرارتی موبایل:

بی شک می توان گلس های حرارتی یا TG را در بازار از مقاوم ترین گلس ها برای گوشی دانست.این گلس ها به علت حرارت دیدن میزان ضد ضربه بودنشان در برابر افتادن خیلی بالا است به صورتی که شما اگر گوشی را از سمت صفحه نمایش بر روی زمین بیاندازید،هیچ ترک و شکستگی در آن ایجاد نمی شود.

این گلس را معمولا افرادی که در محیط های کارگاهی کار می کنند تهیه می کنند چرا که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.همچنین این نوع گلس برای گوشی هایی که دارای صفحه نمایش تخت نیستند بسیار پیشنهاد می شود.

ویژگی که گلس های حرارتی دارند ضد بازتاب هستند که این گلس مشکل انعکاس نور را به خوبی حل کرده است.

گلس های حرارتی موبایل
  • گلس PET موبایل:

گلس PET  که نام اختصار یافته پلی اتیلن تریفتالایت است از انواع دیگر گلس برای گوشی است که جنس پلاستیکی دارد،همین سبب شده است تا مقاومت کمی در برابر ضربه داشته باشد.اما این نوع گلس به علت داشتن قیمت پایین طرفداران خاصی دارد که در محیط های امن از گوشی خود استفاده می کنند.

اما ما به شما این گلس را برای افرادی که در محیط های کاری و  کارگاهی هستند توصیه نمی کنیم چرا که از مقاومت بسیار کمی برخوردار است.

گلس PET موبایل
  • گلس های سه بعدی موبایل:

این نوع از گلس ها در سه مدل 2 بعدی و 3 بعدی ساخته می شوند که هر کدام از این دو مدل بیانگر میزان پوشش دهی صفحه نمایش گوشی می باشد.معمولا گلس های 2 بعدی برای گوشی هایی که نمایشگر خمیده ندارند و تخت هستند کاربرد دارد،اما در گوشی هایی که صفحه نمایش منحنی دارند مدل 3 بعدی این گلس استفاده می شود.

این نوع از گلس بیشتر برای گوشی هایی که دارای صفحه منحنی هستند،پیشنهاد می شود و از نظر مقاومت برای این نوع گوشی ها مناسب هستند.

  • گلس نانو مایع موبایل:

شاید تا به حال اسم نانو به گوشتان خورده است اما گلس نانو برایتان تعجب برانگیز باشد.گلس های نانو در کنار مزایایی که دارند معایبی هم دارند.از مزیت های این گلس می توان به داشتن ضخامت کم،قیمت مناسب و شفافیت بالا اشاره کرد،و از معایب این گلس هم می توانیم به جدا نشدن از گوشی پس از نصب اشاره کنیم چون جذب گوشی می شود.

اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که بسیار مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و در اثر ضربه به زمین نمی شکنند.

  • گلس شفاف موبایل:

این نوع گلس مقاومت بسیار بالایی ندارد اما شفافیت،وضوح و روشنایی بسیار بالایی دارد که سبب می شود تصاویر در صفحه نمایش گوشی شما با کیفیت نمایش داده شوند.اما عیبی که این نوع گلس دارد،باقی ماندن جای اثر انگشت بر روی صفحه نمایش است و همچنین نور را منعکس می کند که چشمانتان را اذیت می کند. اگر قصد خرید این نوع گلس ها را دارید می توانید به صفحه گلس گوشی در کالانه مراجعه کنید.

  • گلس مات موبایل:

گلس های مات در واقع نقطه مقابل گلس های شفاف هستند که در ساخت آن از لایه TPU  استفاده کردند که از بازتاب نور جلوگیری می کنند و این یک مزیت محسوب می شود.این گلس یک عیبی که دارد این است،کیفیت صفحه نمایش و روشنایی را در موبایل شما کاهش می دهد،اما خب هنگامی که بیرون از خانه هستید از بازتاب نور جلوگیری می شود.

  • گلس TPU موبایل:

این نوع از گلس ها مقاومت بیشتری نسبت به گلس های PET   دارند،اما این به معنای بهترین بودن آنها در ضد ضربه بودن نیست.این گلس ها بیشتر برای محافظت از صفحه نمایش گوشی در برابر خط و خش، چربی و گرد و غبار است.

بهترین محافظ صفحه نمایش (گلس)  ضد ضربه برای گوشی چیست؟

اگر بخواهیم بهترین و مقاوم ترین گلس را برای گوشی معرفی کنیم قطعا نمی توان پاسخ قطعی داد چرا که هر یک از گلس هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم،بستگی به نوع کار شما با موبایل دارد.

به عنوان مثال اگر فردی گیمر هستید که به دنبال یک گلس ضد ضربه برای گوشی هستید ،پیشنهاد ما به شما  استفاده از گلس های سرامیکی است،زیرا خاصیت لمس گوشی حفظ می شود و ضد چربی هست که سبب می شود لکه بر روی آن باقی نماند و از طرفی دیگر مقاوم و ضد ضربه هستند.

یا اگر فردی هستید که حریم خصوصی برایتان اهمیت دارد و می خواهید علاوه بر آن گلس ضد ضربه ای داشته باشید،پیشنهاد ما به شما استفاده از گلس های پرایوسی است که گزینه بسیار مناسبی برای خرید هستند.

اما اگر در محیط های کاری دائما از گوشی استفاده می کنید،قطعا احتمال ضربه و آسیب دیدن صفحه نمایش موبایل زیاد است و باید از گلس های نانو مایع یا حرارت دیده برای استفاده های طولانی مدت استفاده کنید،چرا که دیگر نیازمند تعویض آن در بازه  زمانی کوتاه مدت نیستید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *