مجله کالانه

راهنمای خرید بهترین گلس

راهنمای خرید بهترین گلس

راهنمای خرید بهترین گلس

اکثر افراد بعد از خرید تلفن همراه اولین لوازم جانبی که برای گوشی خود تهیه می کنند گلس گوشی و قاب محافظ گوشی می باشد.
بسیاری از افراد دوست دارند گوشی خود را بدون استفاده از گلس و قاب استفاده کنند تا زیبایی گوشی را در دستان خود احساس کنند اما وقتی نگاهی به هزینه های تعمیر و تعویض قطعات گوشی می اندازند ترجیح می دهند برای محافظت بیشتر از تلفن همراه خود از این دست لوازم جانبی مثل گلس و قاب گوشی استفاده کنند .
همچنین اخیرا با بزرگ شدن قطر لنز های دوربین تلفن های همراه و بیرون زدگی آنها محافظ هایی برای لنز دوربین نیز طراحی و تولید شده است که از این نوع لوازم جانبی نیز می توانید برای محافظت از تلفن همراه خود استفاده کنید .
در این مقاله سعی بر این داریم تا انواع گلس های موجود در بازار را باهم مورد بررسی قرار دهیم تا بهترین و مقاوم ترین گلس گوشی را انتخاب کنیم .
شرکت های تولید کننده تلفن همراه در فرایند تولید گوشی های موبایل از تکنولوژی محافظ صفحه نمایش استفاده می کنند.
این تکنولوژی که گوریلا گلس نام دار هر ساله با افزایش مقاومت و تکنولوژی ساخت آن صفحه نمایش گوشی را از آسیب های احتمالی محافظت می کند ، اما با این حال استفاده از گلس های جداگانه به شما توصیه می شود تا گوشی خود را از خطرات احتمالی در امان نگه دارید .
انواع گلس های تلفن همراه به همراه تکنولوژی ساخت آن
در بازار لوازم جانبی موبایل انواع مختلفی از گلس ها موجود می باشد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و برای نیاز های مختلفی طراحی و تولید شده اند ، که در ادامه به معرفی و بررسی هرکدام می پردازیم .

انتخاب بهترین گلسگلس های مات :

محافظ صفحه نمایش مات از بهترین گلس های موجود در بازار از نظر مقاوت در برابر آسیب دیدگی می باشد . همچنین این نوع از گلس ها به علت مات بودن اشئه تابیده شده از خورشید را به چشم شما منعکس نمی کند و شما می توانید به راحتی در زیر نور خورشید با گوشی تلفن همراه خود کار کنید و چشمانتان اذیت نمی شود .

گلس های براق:

این نوع از گلس ها به علت براق بودن زیبایی خاص و منحصر به فردی را برای گوشی شما ایجاد می کنند ، همچنین از دیگر ویژگی های این گلس می توان به سریع تمیز شدن آن اشاره کرد به گونه ای که اگر قطره روغن و یا مایع بر روی آن بریزد به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک و تمیز می شود . این نوع از گلس ها ضخامت بسیاری کمی دارند ، اما اشتباه نکنید ضخامت کم آن باعث کم شدن مقاومت آن نمی شود ، این نوع از گلس ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه نیز دارند .

گلس های پرایوسی :

شاید شما هم هنگام استفاده از تلفن همراه خود در مکان های عمومی متوجه شده باشید که اطرافیانتان به گوشی شما توجه می کنند ، و این مسئله باعث ازار شما شده باشد ، طراحی این نوع از گلس ها به گونه ای است که افرادی که اطراف شما هستنند نمی توانند صفحه گوشی را ببینند و فقط از زاویه مستقیم صفحه نمایش گوشی دیده می شود .
از ویژگی های دگیر این محافظ صفحه نمایش عدم بازتاب نور خورشید و همچنین طراحی این نوع از گلس ها به گونه ای است که لک رد انگشت بر روی آن نمی ماند .

گلس های TPU

این نوع از محافظ های صفحه نمایش از جنس پلاستیک ساخته شده اند و شیشه ای نیستند و در بازار با عنوان محافظ صفحه نمایش نشکن شناخته شده اند . اما اصلا پیشنهاد خرید این نوع از گلس هارا به شما نمی کنیم . این نوع گلس ها علاوه بر مشکلاتی که هنگام نصب با آن مواجه می شوید مقاومت خوبی نیز در برابر ضربه نخواهند داشت .

گلس های PET

این نوع از محافظ های صفحه نمایش نیز از جنس پلاستیک ساخته شده اند و محافظی از صفحه نمایش گوشی شما نمی کنند و تنها مزیتی که دارند قیمت بسیار پایین این نوع از گلس ها می باشد .

گلس های UV

هنگام انتشار گوشی های با صفحه نمایش خمیده بسیاری از کاربران با محافظ های صفحه نمایش خود مشکل داشتند ، گلس های این گوشی ها به گونه ای طراحی شده بود که کل صفحه نمایش را در بر نمی گرفت و قسمتی از گوشه های صفحه نمایش خالی می ماند . این گلس ها بگونه ای طراحی شده اند که تمام صفحه را می پوشانند و به گفته سازنده آن نصب راحتی نیز خواهند داشت ، اما تجربه کاربری کاربران خلاف این حرف را ثابت می کرد .

گلس های نانو لیکوئید

از با دوام ترین و مقاوم ترین نوع گلس های موجود در بازار می باشد که مقاوت بسیار خوبی در برابر ضربه از خود نشان می دهد . طراحی و جنس اینگونه گلس ها بگونه ای است که روغن ، آب و هرگونه مایع بر روی آن به راحتی قابل پاک شدن می باشد . این نوع از گلس ها همچین ضد خش و لک نیز هستند .

محافظ صفحه نمایش فول کاور :

این نوع از محافظ های صفحه نمایش تمام قسمت های گوشی را در بر میگرد ، این ویژگی بیشتر در گوشی های قدیمی نمایان می شود ، گوشی هایی که در این دو سال اخیر منتشر شده اند اکثرا تمام صفحه می باشند و حاشیه های بسیار کمی دارند .


برند های معروف تولید کننده گلس با کیفیت تلفن همراه :

از برند های معروفی که در زمینه تولید محافظ های صفحه نمایش سالهاست فعالیت می کنند و امتیاز خوبی از دیدگاه کاربران دریافت کرده اند می توان به برند nilkin ، omoton ، amfilm اشاره کرد .

جمع بندی :

این فکر کاملا اشتباه است که اگر گلس خوب و گران قیمت برای گوشی خود تهیه کنیم دیگر نیاز به مراقبت از گوشی نمی باشد ؛ این فکر را کاملا از سر خود خارج کنید ، هرچقدر گلس گران قیمت و مقاومی بخرید گوشی شما در برابر ضربه مقاوم نمی شود ، برخی ضربه ها بگونه ای به گوشی شما وارد می شود که گلس هیچ آسیبی نمی بیند و تنها ال سی دی شما دیگر روشن نمی شود ، پس استفاده از گلس گران قیمت دلیل بر آسیب ندیدن گوشی شما نمی باشد .

شما می توانید برای خرید قاب گوشی و گلس گوشی با کیفیت به این دسته بندی از سایت کالانه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *