مجله کالانه

آیا استفاده از گلس گوشی ضروری است؟

گلس گوشی

آیا استفاده از گلس گوشی ضروری است؟ بسیاری از افراد استفاده از گلس گوشی را امری بی فایده می دانند و اعتقادی به استفاده از گلس گوشی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود ندارند .

با پیشرفت تکنولوژی شرکت های مختلفی در زمینه تولید شیشه های محافظ صفحه نمایش فعالیت می کنند .

آیا استفاده از گلس گوشی ضروری است؟

شرکت کورینگ معروف ترین و بزرگ ترین تولید کننده محافظ های شیشه ای صفحه نمایش می باشد .

محافظ های تولید شده توسط این شرکت گوریلا گلس نامیده می شود و بر روی اکثر گوشی های اندرویدی به خصوص گوشی های پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرد .

شرکت کورینگ هر ساله نسخه جدیدی از این شیشه های محافظ صفحه نمایش تولید می کند که نسبت به سال قبل از مقاومت بیشتری برخوردار اند .

شیشه های تولید شده توسط شرکت کورینگ علاوه بر مقاومت در برابر ضربه ، در برابر خط و خش نیز مقاوم می باشد .

این شیشه ها در هنگام تولید تلفن های همراه بر روی گوشی های شما قرار می گیرد و با گلس های محافظ متفاوت هستند . با این حال باز هم نمی توان بطور قطع از محافظت این نوع شیشه های محافظ از صفحه نمایش صحبت کرد .

طبق اعلام شرکت کورینگ محافظت این نوع از شیشه های محافظ بگونه ای است که اگر تلفن همراه شما از ارتفاع 2 متری رها شود صفحه نمایش گوشی هیچ مشکلی برایش ایجاد نمی شود .

با این حال باز هم دیده شده است که از ارتفاع کمتر گوشی بر روی زمین افتاده است و در ظاهر صفحه نمایش هیچ مشکلی برایش ایجاد نشده ولی صفحه ی گوشی دیگر روشن نمی شود .

شرکت اپل همواره تلاش می کند تا با سایر شرکت های تولید کننده تلفن همراه متفاوت باشد از این رو اپل از محافظ های استفاده شده در گوشی های اندرویدی ینی گوریلا گلس استفاده نمی کند .

اپل با معرفی آیفون 12 از سری محافظ های صفحه نمایش سرامیک شیلد شرکت کورینگ رونمایی کرد ، این محافظ ها به مانند گوریلا گلس هنگام تولید گوشی ها بر روی صفحه نمایش آن نصب می شود .

اپل اطلاعات دقیقی از این نوع محافظ های صفحه نمایش منتشر نمی کند تنها نکته ای که درباره ی سرامیک شیلد از جانب اپل منتشر شده است این است که نسبت به نسخه های قبل تر از آیفون 12 ، 4 برابر مقاوم تر شده است .

با توجه به مطالب بالا حتما متوجه شده اید که شرکت های مختلفی در زمینه محافظت از صفحه نمایش گوشی فعالیت می کنند با این حال اما استفاده از گلس گوشی می تواند به مقاومت چند برابری گوشی شما از آسیب های احتمالی کمک کند . اما باز هم این محافظت ها صد در صدی نمی باشد و همه چیز به شانس شما بستگی دارد .

بار ها مشاهده شده است که مشتریان گوشی های خود را برای تعمیر و تعویض صفحه نمایش خود به فروشگاه می آورد با اینکه صفحه نمایش گوشی سالم سالم است و هیچ خط و خشی بر روی آن وجود ندارد ، اما ال سی دی گوش آسیب دیده است .

در نتیجه شما باید همواره از گوشی خود مراقبت کنید .

با قیمت های نجومی که گوشی های تلفن همراه این روز ها دارند بهتر است جدای از هر وسیله جانبی که برای محافظت از تلفن خود استفاده می کنید ، همواره مراقب گوشی خود باشید تا از ارتفاع نیوفتد و ضربه ای به آن وارد نشود ، امروزه می تواند گفت نصف قیمت گوشی قیمت تاچ ال سی دی آن می باشد که معمولا باید تعویض شود .

برخی مواقع تاچ گوشی شما سالم است اما ال سی دی روشن نمی شود ؛ در اینجور مواقع احتمال این وجود دارد که با هزینه کمتر ال سی دی خود را تعویض کنید ، اما باز هم احتمال کمی وجود دارد .

در این مواقع تاچ ال سی دی گوشی شما وارد دستگاه می شود و اگر دستگاه بتواند تاچ و ال سی دی را بدون آسب از هم جدا کند شما می توانید با هزینه بسیار کمتر گوشی خود را تعمیر کنید .

معایب استفاده از گلس گوشی چیست ؟

یکی از معایب استفاده از گلس محافظ گوشی همراه این است که حس خوبی به شما منتقل نمی کند مخصوصا محافظ های صفحه نمایش پلاستیکی و چسبی به شدت حس بدی به شما منتقل می کند ، علاوه بر این ، این نوع محافظ های صفحه نمایش مقاومت کمتری نسبت به محافظ های صفحه نمایش شیشه ای دارند .

از دیگر معایب محافظ های صفحه نمایش نصب سخت آن ها می باشد به گونه ای که اگر ذره ای هنگام نصب آن دستتان تکان بخورد و یا زیر آن گرد و خاک یا پرز و مو رفته باشد دیگر قابل برداشتن و دوباره نصب کردن آن نیست و ممکن است حتی حباب هایی زیر آن ایجاد شود که باعث اذیتی و ناراحتی شما خواهد شد ، حتما نصب این گلس ها را به متخصص آن بسپارید .

جمع بندی

با توجه به تجربیاتی که کاربران در مورد استفاده کردن یا نکردن از گلس گوشی داشته اند ، اکثر مردم نظر بر این دارند که داشتن گلس بر روی صفحه نمایش گوشی بهتر از نداشتن آن می باشد و بهتر است برای جلوگیری از اتفاقات و آسیب های احتمالی به خوبی از گوشی خود محافظت کنید تا هزینه ی هنگفتی متحمل نشوید . همچنین استفاده از قاب گوشی نیز شما را از خطر های احتمالی حفظ می کند .

بنابراین سعی کنید از تمامی لوازم جانبی محافظتی گوشی خود استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *