مجله کالانه

خاص ترین لوازم جانبی موبایل

خاص ترین لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی خاص برای موبایل:

زمانی که شما یک گوشی جدید می خرید،شما برای محافظت از گوشی و سالم ماندن آن نیاز دارید تا هزینه های لوازم جانبی موبایل را هم در نظر بگیرید.بعضی از لوازم جانبی های موبایل ضروری هستند و باید با تلفن همراه شما باشند شاید تا به الان متوجه شدید که بازار لوازم جانبی بیشتر از بازار موبایل است.تا اسم لوازم جانبی موبایل می آید قطعا یاد کارت حافظه،کابل شارژر،کابل های تبدیل و... می افتید اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با خاص ترین لوازم جانبی موبایل آشنا کنیم که کمتر با آنها آشنا هستید.

ضروری ترین لوازم جانبی موبایل کدام اند؟

در ابتدا وقتی شما یک گوشی می خرید نیازمند خرید لوازم جانبی هایی هستید که اگر بر روی تلفن همراه شما نباشند دچار مشکل می شوید. از جمله مهم ترین لوازم جانبی موبایل می توان به مواردی همچون گلس گوشی، قاب گوشی و پاور بانک اشاره کرد.

در ادامه به برخی از لوازم جانبی هایی که باید حتما بخرید اشاره می کنیم:

خاص ترین لوازم جانبی موبایل

1- گلس گوشی:

اولین موردی که بعد از خرید گوشی به آن توجه می کنید خرید محافظ صفحه نمایش است.استفاده از یک گلس یا محافظ صفحه نمایش مناسب باعث می شود عمر صفحه نمایش شما بسیار مفید باشد،چرا که اگر به هر دلیلی صفحه نمایش شما آسیب ببیند باید هزینه زیادی را صرف تعمیر آن کنید.بنابراین خرید گلس را جزو اولویت اول خود قرار دهید.گلس از صفحه نمایش گوشی شما در برابر خط و خش و ضربه محافظت می کند شاید باورش برایتان سخت باشد اما گلس ها هم انواعی دارند که می توانیم به گلس نانو،شیشه ای،پلاستیکی و ضربه گیر اشاره کنیم که بر اساس نیازتان باید یکی از مدل های گفته شده را انتخاب کنید.

2- قاب یا گارد موبایل:

دومین موردی که شاید بعد از خرید موبایل نسبت به خرید آن اقدام کنید،گارد یا همان قاب گوشی باشد.اگر اهل تنوع باشید نیازمند گارد در طرح های مختلف هستید،گارد موبایل می تواند موبایل شما از هرگونه آسیب و ضربه ای محافظت کند.جنس های زیادی از گارد موبایل در بازار وجود دارد که  می توانید با قیمت های مختلف پیدا کنید.قاب موبایل فقط صرفا جنبه ظاهری ندارد چرا که یکی از مهم ترین لوازم جانبی ها برای محافظت از موبایل محسوب می شوند و بسیار کاربردی هستند.

هنگامی که می خواهید یک گارد یا قاب برای گوشی خود تهیه کنید با انواع مختلف زیادی رو به روی می شوید که قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم:

گارد ژله ای
  • گارد ژله ای

قاب یا گارد های ژله ای جزو ارزان ترین و ساده ترین گارد های موبایل در بازار شناخته می شوند و بسیار خوش دست هستند و دیر خراب می شوند.

  • گارد فلزی

قاب های فلزی بهترین انتخاب برای ضد ضربه شدن گوشی است.این قاب ها از جنس های آلومینیوم،تیتانیوم،برنج و فلزاتی مانند طلا و نقره در بازار وجود دارند که از نظر قیمت باید هزینه بالایی پرداخت کنید.اگر با وزن سنگین آنها کنار بیاید گزینه بسیار شیکی برای گوشی شما هستند،این قاب ها دارای وزن زیادی هستند و گوشی شما را بسیار سنگین می کنند و گاهی اوقات باعث کاهش سیگنال در موبایل شما می شوند.

گارد فلزی
گارد چوبی

گارد های چوبی گزینه مناسبی برای افرادیست که به دنبال یک طرح خاص و متفاوت هستند.بر روی قاب چوبی می توانید خودتان طرح دلخواه حکاکی کنید و یا به دوستانتان هدیه دهید.اما عیبی که دارد این است بسیار از لحاظ قیمتی گران هستنند و مقاومتی زیادی هم برای محافظت از گوشی شما در برابر ضربه ندارند.

  • گارد سیلیکونی

یکی از معروف ترین و محبوب ترین گارد هایی که برای موبایل شاید شنیده باشید کاور سیلیکونی است.این قاب بسیار نرم و انعطاف پذیر و قابل شستشو است که رنگ های متنوع زیادی دارند و قیمت ارزانی دارند و موبایل شمارا سنگین نمی کند.

گارد سیلیکونی

3- پاور بانک:


مورد سومی که می تواند در لیست لوازم جانبی های مهم و متداول موبایل قرار بگیرد،پاور بانک است.گاهی اوقات شما نیاز دارید تا گوشی خود را در هر مکان و زمانی شارژ کنید و دیگر محدودیت پریز برق نداشته باشید.پاور بانک ها هم انواعی دارند که بر اساس قدرت شارژ دسته بندی می شوند و بر همان اساس می توانند گوشی شما را شارژ کنند.

پاور بانک

4- هندزفری و هدفون:

این روزها هندزفری به یکی از لوازم جانبی پرطرفدار در بازار تبدیل شده است.معمولا هندزفری ها دارای دو مدل بلوتوثی(بی سیم-وایرلس) و سیم دار هستند که قیمت بلوتوثی آن بیشتر است و باید هزینه بیشتری نسبت به مدل سیم دار پرداخت کنید.هندزفری در بازار لوازم جانبی بسیار زیاد است اما باید حتما کیفیت آن را بررسی کنید و ببینید ارزش خرید دارد یا خیر.

 

هندزفری و هدفون

5- کارت حافظه:

مورد پنجمی که هر فردی بعد از استفاده از گوشی خود با آن رو به رو می شود نداشتن فضای کافی برای ذخیره اطلاعات است.با خرید کارت حافظه یا مموری می توانید فضای ذخیره سازی گوشی خود را ارتقا دهید اما باید هنگام خرید کارت حافظه به این دقت کنید که گوشی شما تا چه حد حافظه از آن پشتیبانی می کند.

اکنون که با ضروری ترین و متداول ترین لوازم جانبی موبایل آشنا شدید،نوبت آن است تا با لوازم جانبی های خاص موبایل که تا حالا شاید اسمشان را نشنیده باشید آشنا شوید…

کارت حافظه

خاص ترین لوازم جانبی های موبایل

شاتر بلوتوثی

گاهی اوقات شما نیازمند این هستید تا عکسی به صورت دست جمعی بگیرید،اما خب باید فردی باشد تا شاتر دوربین را بزند و نمی توانید عکس دست جمعی بندازید. دیگر نگران این مشکل نباشید چرا که وجود شاتر بلوتوثی این مشکل شما را حل می کند و می توانید عکس های جذابی را بگیرید.صفحه نمایش موبایل را روشن کنید و شاتر را به گوشی هوشمند متصل کنید.سپس موبایل را در جایی قرار دهید که تصویر را به خوبی ثبت کنید و با دکمه های روی شاتر دوربین را تنظیم کنید.

شاتر بلوتوثی

رینگ لایت برای عکاسی

رینگ لایت جز یکی از محبوب ترین لوازم جانبی خاص برای موبایل محسوب می شود،که برای افرادی که در حوزه عکاسی فعالیت می کنند بسیار پرکاربرد است و با اضافه کردن رینگ لایت می توان تصاویر پرتره جذابی را ثبت کنند.رینگ لایت در اندازه های متفاوتی تولید می شوند که شما باید بر اساس نیازتان آن را تهیه کنید.

رینگ لایت ها با USB شارژ ی شوند و می توانند روی پایه و یا روی گوشی نصب شوند.

رینگ لایت برای عکاسی

پنکه همراه

به فصل گرما که نزدیک می شویم،دغدغه همه افراد مقابله با گرماست.شما با پرداختن هزینه ناچیز می توانید یک مینی فن بخرید که با اتصال به درگاه USB گوشی شروع به کار کردن می کند.این نکته رو هم توجه داشته باشید از این پنکه کوچک نباید انتظار بالایی داشته باشید.

پنکه همراه

  ویدیو پروژکتور جیبی

 
همانطور که می دانید پروژکتور یک محصول جدید نیست اما تا حالا اسم پرووژکتور جیبی به گوشتان خورده است که می توانید آن را به راحتی هر جایی که می خواهید حمل کنید و از آن استفاده کنید.با استفاده از این لوازم جانبی خاص موبایل می توانید هرجایی که هستید فیلم و سریال های خودتان را تماشا کنید.این وسیله بیشتر برای کمپینگ ها کاربرد دارد.

دسته های بلوتوثی

اگر فردی هستید که همیشه با موبایل خود بازی می کنید و به بازی خود اهمیت می دهید،به شما توصیه می شود تجربه ای همانند دسته کنسول را در موبایل برای خودتان فراهم کنید.معمولا دسته های بازی از نظر مدل تنوع زیادی دارند که حالا یا به صورت دکمه فیزیکی بر روی موبایل نصب می شوند و یا به صورت بلوتوثی به پایه نگهدارنده گوشی وصل می شوند.

اگر تا به حال PUBG یا Call Of Duty Mobile را بازی کرده باشید حتما با مشکل کنترل دکمه ها مواجه شدید،اما وجود دسته های بلوتوثی شما دیگر نگران این مشکل نخواهید بود و می توانید تجربه لذت بخشی را از بازی کردن بر روی موبایل خود داشته باشید.

دسته های بلوتوثی

کابل OTG

حتما نام کابل OTG تا به حال شنیده اید.کابل OTG یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی گوشی های هوشمند محسوب می شود که امکان اتصال کردن انواع فلش USB را به گوشی فراهم می کند.از نظر قیمت هم این کابل ها از 10 هزارتومان تا 1 میلیون تومان در بازار موجود می باشد.

کابل OTG

قلم لمسی

قلم های لمسی در گذشته کاربرد های محدودی داشتند اما رفته رفته تولید کنندگان لوازم جانبی موبایل توانستند امکانات بیشتری را اضافه کنند.یکی از قلم های لمسی که امکانات عجیبی دارد این است که می تواند به عنوان پایه نگهدارنده گوشی هم استفاده شود.با وجود همچین امکانی در قلم های لمسی قطعا قیمت آنها هم بالا خواهد بود و باید تا رقمی حدود 10 میلیون تومان آن را تهیه کنید.در برخی از مدل ها هم برسی برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی دارند.

قلم لمسی

سه پایه عنکبوتی

سه پایه های عنکبوتی برای افرادی که می خواهند عکاسی کنند و یا ویدیو های جذابی درست کنند کاربرد دارد چرا که بسیار انعطاف پذیر هستند و گوشی را در موقعیت های مختلف محکم نگه می دارد تا بتوانید بهترین عکس ها و فیلم هارا ثبت کنید.

سه پایه عنکبوتی

کابل های مغناطیسی

کابل های مغناطیسی جزو شیک ترین و خاص ترین لوازم های جانبی موبایل است.عملکردش همانند سایر کابل ها است با این تفاوت که بسیار زیباتر هستند و مغناطیسی می باشند.شما با خرید کابل های مغناطیسی،سه کابل همراه Lightning،Micro USB و USB Type-C ارائه داده می شود که می توانید به راحتی گوشی و تبلت خود را با یک کابل شارژ کنید.استفاده از این کابل ها سبب می شود تا از ساییدگی و پارگی جلوگیری شود.همچنین مدل های گران قیمت این کابل ها دارای چراغ هایی هستند که زیبایی آنها را بیشتر می کند.

کابل های مغناطیسی

کیت برزگنمایی نمایشگر

مورد آخری که قصد داریم به آن اشاره کنیم که جزو لوازم جانبی خاص موبایل محسوب می شود کیت بزرگنمایی تصویر است.اگر در سفر هستید و می خواهید فیلم هایی که گرفتید یا هر فیلم دیگری را در صفحه ای بزرگتر تماشا کنید به شما کیت بزرگنمایی نمایشگر توصیه می شود،چرا که صفحه نمایش های گوشی بسیار کوچک هستند و در استفاده طولانی مدت چشم شما را خسته می کنند.

کیت برزگنمایی نمایشگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *