مجله کالانه

پرچمدار ال جی اسمارت‌ فون G8X ThinQ

  اسمارت‌فون G8X ThinQ، پرچمداری با صفحه‌ نمایش ثانویه و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

نمایشگاه IFA IFA برلین محلی است که شرکت‌ های بزرگ فناوری محصولات خود را در برابر دید متخصصان و مشتریان قرار می‌دهند. کمپانی ال‌ جی سال‌هاست که در کنار سامسونگ به دنبال راهکاری بهینه برای تولید گوشی‌های خم‌شونده است و پتنت‌ های متعدد این شرکت را می‌توان گواهی بر این مدعا دانست. این شرکت که چندین سال در بخش موبایل خود با رکود مواجه شده، در نمایشگاه IFA امسال از محصولی جدید رونمایی کرده است که می‌تواند با اسمارت‌فون‌های‌ خم‌شونده سامسونگ و هواوی رقابت کند. ال‌جی این محصول را که LG G8X ThinQ نام دارد، با رویکرد متفاوتی تولید کرده و به جای بهره‌گیری از صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، از نمایشگر ثانویه بهره گرفته است.

شرکت کره‌ای پیش از نیز در کنگره جهانی موبایل 2019، همراه با اسمارت‌ فون V50 ThinQ قابی را با عنوان Dual Screen معرفی نمود که پس از اتصال به گوشی، صفحه‌نمایش 6.2 اینچی را به پنل اصلی اضافه می‌کرد. حال کارشناسان معرفی G8X ThinQ را نیز در ادامه تلاش‌های جدی ال‌جی در سال‌های اخیر برای باز پس گرفتن سهم از دست رفته خود در بازاری می‌‌دانند که چندی است به تسخیر شرکت‌های چینی مانند هواوی درآمده است.محصول جدید ال‌جی را می‌توان ترکیبی از G8 ThinQ و V50 ThinQ به حساب آورد که در MWC 2019 شاهد آنها بودیم. این اسمارت‌فون در ابعاد 159.3×75.8×8.4 تولید شده و وزن آن بدون قاب Dual Screen برابر با 192 گرم است و استفاده از این قاب، 134 گرم به وزن آن خواهد افزود.

 

بدنه رویی و پشتی G8X ظاهرا با روکش گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. این گوشی علاوه بر برخورداری از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، از استاندارد نظامی آمریکا یعنی MIL-STD 810G هم بهره می‌برد.صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون جدید بزرگ‌تر از G8 و همانند V50 قطری برابر با 6.4 اینچ دارد. با این حال وضوح نمایشگر در محصول تازه در مقایسه با دو گوشی قبلی کاهش یافته و به فول اچ‌دی پلاس معادل 2340×1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 403ppi رسیده است. صفحه‌نمایش گوشی نیز با فناوری OLED و نسبت تصویر 19.5:9 ساخته شده و ال‌جی این بار حسگر اثر انگشت را به درون پنل نمایشگر منتقل کرده است. به این ترتیب، G8X نخستین گوشی پرچمدار ال‌جی است که از سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش بهره می‌برد.همان طور که اشاره شد ال‌جی در کنار G8X قابی با نام Dual Screen ارائه کرده که نمونه بهبودیافته مدلی است که در کنگره جهانی موبایل امسال در کنار V50 عرضه شد. با اتصال این قاب به گوشی از طریق درگاه USB-C به جای pogo pin، یک نمایشگر 6.4 اینچی دیگر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که برای حفظ تقارن و ایجاد حس‌ زیبایی‌شناسی از نظر طراحی، وضوح و حتی بریدگی بالای پنل دقیقا مشابه صفحه‌نمایش اصلی دستگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *